Igazi 18. századi zenei csemegékkel készülnek a Budapesti Vonósok a zenekar régi partnerével-barátjával, Lencsés Lajos oboaművésszel. A műsor középpontjában egy 1790 körül keletkezett oboaverseny áll, amelyet sokszor Joseph Haydnnek tulajdonítanak. A hagyományos háromtételes concerto esetében azonban az elmúlt évtizedekben a zenetörténeti kutatások megkérdőjelezték Joseph Haydn szerzőségét. Michael Haydn a neves Joseph Haydn öccse volt, notturnói a divertimentók és serenade-ok műfajcsaládjába tartoznak. A koncert második felében hallható A-dúr szimfóniát Mozart 18 évesen, 1774 tavaszán komponálta – a művet a salzburgi szimfóniák között sorolják fel a műjegyzékek. A négytételes kompozíció harmadik tétele egy menüett, így ez a szimfónia a németes műfaji hagyományokat követi, szemben a háromtételes itáliai formamodellel.
Lencsés Lajos zenei tanulmányait a Bartók Béla Konzervatóriumban és a budapesti Zeneakadémián kezdte, majd a párizsi Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse-ban folytatta Étienne Baudo osztályában, és Pierre Pierlot nyári akadémiáján vett részt Nizzában. 1968-ban megnyerte a Genfi Nemzetközi Zenei Előadói Versenyt, majd 1971-ben a Stuttgarti Rádió Szimfonikus Zenekarának első oboaművészévé nevezték ki, ami megalapozta szólókarrierjét. Emellett oboán és angolkürtön is játszik.
Sergiu Celibidache, Karl Münchinger, Sir Neville Marriner, Christoph Eschenbach és Jean-Pierre Rampal koncert- és kamarazenészeként számos országban, Európában, az Egyesült Államokban és Japánban is meghívták mesterkurzusok megtartására.
Lemezfelvételi tevékenysége jelentős: több mint 50 felvételt készített. Richard Strauss, Francis Poulenc, Benjamin Britten, Domenico Cimarosa, Antonio Pasculli… legfontosabb művei a hangszerre, de kevésbé ismert versenyművek és szonáták is, különösen a 20. századból: Charles Koechlin, Guy Ropartz, Henri Dutilleux, Nino Rota, Johannes Wenzeslaus Kalliwoda… Olyan magyar zeneszerzőknek is bajnoka, mint Balassa Sándor, Hidas Frigyes és Soproni József. Mindez hozzájárult az oboa repertoárjának megújulásához. Számos felvételét díjazták (Diapason d’Or 1990, „Choc” du Monde de la Musique, stb.). Repertoárja a barokktól a kortárs zenéig terjed.